דברו איתנו
נסיעה בטוחה

נסיעה בטוחה

01/04/2023

בתחילת מרץ נערכה בפקולטה להנדסת מכונות תחרות רובוטראפיק ה-13 ע"ש נדב שהם – תחרות רובוטיקה ייחודית, כחול-לבן, שנועדה להנחיל ידע ומיומנויות הקשורים לנהיגה בטוחה, ובאופן זה להפחית את מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים

אחת הקבוצות המשתתפות בתחרות רובוטראפיק ה-13 בפעולה

בתחרות, יוזמה של המרכז לרובוטיקה ע"ש לאומי בפקולטה, משתתפים רובוטים ניידים קטנים דמויי רכב, המופעלים בזירה המדמה כביש, כולל צמתים, רמזורים, תמרורים ומחסומים. בזמן התחרות הרובוטים נעים בצורה אוטונומית, ומתנהלים בתרחישים המתארים מצבים אמיתיים בכביש, תוך הקפדה על מניעת תאונות ושמירה על חוקי התנועה. במסגרת העבודה על התחרות פותחו במרכז לרובוטיקה "כבישים בטוחים", משובצים בחיישנים שיוצרים קשר עם המכוניות-רובוטים; כבישים אלה מספקים תגובה אוטומטית של הרכב לאותות המכשולים והרמזורים.

התחרות נקראה על שמו של נדב שהם ז"ל, שהיה סטודנט לתואר שני בטכניון ונספה באסון מפולת השלגים בנפאל. נדב היה תומך נלהב בחינוך הטכנולוגי: מתוך אהבתו הגדולה לרובוטיקה הוא הקים חוג רובוטיקה בבית ספר התיכון שבו למד, והקדיש שעות רבות להדרכת תלמידים.

השנה נערכה התחרות אונליין ובקמפוס הטכניון, בשיתוף עם חברת YTEK. השתתפו בה כ-200 קבוצות מבתי ספר תיכון, חטיבות ביניים ובתי ספר יסודיים מישראל, ארה"ב, רוסיה, ארגנטינה, מקסיקו, ברזיל, וייטנאם וטיוואן.

לשתף עם חברים