מתעניינים בתואר ראשון בהנדסת מכונות?
הירשמו לפרטים נוספים



    רכזות ההסמכה שלנו עומדות לרשותכם
    רביד ישראל : me.ug.ad@technion.ac.il
    רותם שפירא : me.teach.ad@technion.ac.il

    א’-ה’: 15:30 – 8:30

    הכנס השביעי “טכנולוגיות הנעת כלי טייס בלתי מאוישים”

    ביום חמישי האחרון של ינואר ט’ שבט תשע”ח, 25 בינואר 2018 התקיים בטכניון הכנס השביעי לטכנולוגיות הנעת כלי טייס בלתי מאוישים. הכנס שהתכוננו אליו רבות כבר מאחורינו, וזה הזמן לסכמו ולהודות לכל אלה שנטלו חלק באירוע חשוב זה.

    בסיפוק רב אנו מציינים שהכנס שיזמנו אותו ב- 2012 כאירוע מקומי צנוע, קיבל הכרה בינלאומית רחבה ככנס המוביל בעולם בתחום של טכנולוגיות הנעת כטב”מ. השנה לקחו חלק בכנס מהנדסים וחוקרים מישראל, ארה”ב, אוסטרליה, גרמניה, איטליה, אוסטריה, רוסיה וסין. גם תערוכת הכנס השתדרגה באיכותה. 11 חברות המובילות בתחום הנעת כטב”מ מארץ ומחו”ל הציגו את מוצריהם בתערוכת הכנס ה-7.

    כמו בשנים הקודמות, גם השנה התקיים בכנס מושב הפוסטרים עם תחרות הסטודנטים נושאת פרסים.

    חשוב להדגיש שהצורך בהפצת ידע ותוצאות מחקר המתרחב בתחום הנעת כטב”מ התבטא בשת”פ אקדמי חדש של הכנס עם עיתון Drones אשר נתן חסות לכנס ויזם Special Issue המוקדש לנושא של הנעת כטב”מ. הכנס מהווה כיום במה מרכזית להצגת חידושים בנושא הנעת כטב”מ וכן מקום מפגש של עוסקים בתחום. השנה השתתפו בכנס קרוב ל-200 אנשים מהאקדמיה, משרדי ממשלה, צה”ל ומתעשיות מובילות בעולם בתחום הנעת כטב”מ והטכנולוגיות הרלוונטיות.

    הרצאת המפתח בכנס ניתנה השנה ע”י פרופ’ Zoran Filipi מאוניברסיטת קלמסון בארה”ב. בהרצאתו ציין פרופ’ פיליפי את החשיבות הולכת וגדלה של פיתוח תהליכי בעירה חדשים בשיפור ביצועי המנוע, אשר מאחדים את יתרונותיהם של מחזורי מנוע “קלסיים” אוטו ודיזל ומבטלים את חסרונותיהם. בהרצאות הפלנריות שניתנו ע”י אינג’ עמנואל ליבן ומנכ”ל Rotax ד”ר  Thomas Uhr הם התמקדו במגמות פיתוח של הנעה חשמלית והנעת מנועי בעירה לכטב”מ. למשתתפי הכנס ה-7 ניתנה הזדמנות לשמוע בהרצאות את נקודות המבט של חוקרי, משתמשי וייצרני כטב”מ לגבי הדרישות ממערכות הנעת, לקחים מזירות שימוש שונות וכיווני פיתוח עיקריים. בהרצאות שניתנו בכנס הוצגו נושאים חדשים וחשובים להמשך פיתוח התחום, כגון היבטי גידוש מנועי כטב”מ, פיתוח מערכות הנעה היברידיות, טכנולוגיות ייצור מימן onboard, קונספטים חדשים של מנועי כטב”מ ועוד.  ניתן להוריד את ספר התקצירים מאתר הכנס.

    המשכנו את המסורת ואודות לתרומה של לשכת המהנדסים וחסות של עיתון Drones, גם השנה התקיימה בכנס תחרות הפוסטרים של סטודנטים בה לקחו חלק סטודנטים מפקולטות שונות בטכניון ומאוניברסיטת אריאל. השנה במקום הראשון זכה דניס בונטין על פיתוח משתיק מיוחד לרכב מירוץ של קבוצת הפורמולה. ההרצאות, הפוסטרים והמיצגים עוררו עניין רב בקרב המשתתפים. הכנס נתמך השנה על ידי מפא”ת, התעשייה האווירית לישראל, הטכניון ואלביט מערכות. כמיטב המסורת, הכנס ה-7 התקיים בבניין המפואר של הפקולטה להנדסת מכונות ע”ש ד. דן ובטי קאהן.
    לצפייה באלבום תמונות מהכנס

    39062920895_408debd278_z